Bijna klaar om te gaan - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu Bijna klaar om te gaan - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Marjolein Elst - WaarBenJij.nu

Bijna klaar om te gaan

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Juli 2014 | Nederland, Hengelo

Lieve familie en vrienden,

Afgelopen maandag, 07 juli, was het dan eindelijk zover.
Na een voorbereiding van 2 jaar d.m.v. sparen, route en wensen uitzetten, tickets boeken (oktober 2013) en accommodaties, camper en auto's huren (februari-maart j.l.), zijn we maandag begonnen met de eerste echte inpak- en uitzoekacties; kabels, accu's, camera's, telefoons en tablets werden opgespoord en opgeladen. Voor de zekerheid heb ik toen ook maar een aantal accu's gekocht voor de camera's en ook een aantal 32G SD kaarten, zodat we in ieder geval niet verlegen komen te zitten.

We hebben allemaal een onwerkelijk gevoel deze dag. Twee jaar hebben we er naar uitgekeken en nu is het aanstaande woensdag daadwerkelijk zover! Weird...

Bij de kids kriebelt het al behoorlijk en ze vragen zich af wat ze allemaal mee moeten en mogen nemen?
Martijn is heel praktisch en denkt goed mee door aan te bieden ook extra ballast in zijn rugtas te dragen. Lief!
Bram is vooral bezig met het bijna dood knuffelen van ZIJN Yip. Hij vraagt regelmatig of het echt wel goed gaat komen de aankomende 4 weken.
En Isa verheugd zich vooral op het weerzien van Lauren en het eten van Kangoeroe. Ze is op beiden dol! Daarnaast maakt ze zich wel een beetje zorgen over al die gevaarlijke dieren Down Under. Ze heeft hier immers een spreekbeurt over gegeven afgelopen schooljaar en weet er veel van.

Maandagavond veranderd de relaxte sfeer van die dag behoorlijk als Stefan met de mededeling komt, dat hij toch echt zijn paspoort kwijt is.
We hebben net de buren uitgezwaaid en het is 01.00 uur. Stressssss dus, vooral bij mij geef ik heel eerlijk toe.

Dinsdagmorgen nogmaals alles gecheckt en daarna toch maar naar het politiebureau en het gemeentehuis om met spoed een nieuw paspoort aan te schaffen. Woensdagmorgen kan hij het ophalen en daarna moeten we zijn visum nog aanpassen, maar het komt vast allemaal goed, aangezien we ruim de tijd hebben die dag.
's Middags vind ik alsnog het paspoort, maar dat kan nu niet meer gebuikt worden. Mannen!!!!

Om 23.00 uur ben ik dit aan het typen en hebben we zo goed als alles ingepakt. Gevolg: 2 hele grote- 1 middelgrote- en 1 kleine koffer en een weekeindtas vol. De vracht varieert van thermogoed t/m bikini's. In Sydney vriest het sinds 6 jaar 's nachts! Brrrrr. Maar in Cairns is het warm en daar eindigt onze reis.
Stefan moet helaas nog werken vanavond aangezien het netwerk het vandaag op z'n werk niet deed :-(

Tijdens mijn typen krijg ik net een paar foto's van Martin en Sonja via de Whatsapp. Een dichtgevroren auto! Lijkt december wel. Zie foto.
Tussen alle bagage hebben we ook een koffer gevuld vol goodies voor de OzzyPotjes van familie en vrienden. Voel me nu ineens Sinterklaas...

Zie ginds komt het vliegtuig uit Holland weer aan....

Welterusten allemaal en tot snel.

Liefs,
Marjolein en co.

• 09 Juli 2014 - 07:16

Bart-Willem:

Heel veel plezier en gefeliciteerd met papa :-)
    Ik ga jullie volgen.

• 09 Juli 2014 - 11:12

Karin:

Na lang wachten en veel voorpret is het vandaag eindelijk zo ver. Wens jullie onwijs veel bijzondere momenten en ga genieten!! Liefs Karin

• 09 Juli 2014 - 14:07

Roos:

Have fun en take care! X

• 09 Juli 2014 - 18:40

Ludo En Itty:

Hallo wereldreizigers,

Een heel leuk 1e verslag en heeeeel herkenbaar. Alleen Marjolein jij plant het wat beter.
    Wij wensen jullie een hele goede reis en we zijn benieuwd naar jullie eerste verslag van down under.
    Groetjes

• 10 Juli 2014 - 20:33

Peter:

Hoi luitjes,

Hoe is de vliegreis verlopen ?

Gr
    Peter